WE DIMENSION BRANDS

SCHMIDHUBER has developed creative spatial brand staging for over 30 years. At the Munich head office, 70 experts from the fields of architecture, design, and communication strive for strong concepts, creating experience-oriented brand appearances. Depth of content, sustainable quality, and designer power are important to us. Our work has won us over 260 international prizes, and today we count among the leading specialists in the field of brand architecture worldwide.

Services

CREATIVE BRAND Scaling IN ALL DIMENSIONS

Whether trade fair, corporate event, sponsor's pavilion or corporate representation - SCHMIDHUBER stands for the complete range of three-dimensional brand representation. We command versatile creative, technical, and strategic competencies and expertise, which we provide individually for our customers.

Awards

We are passionately dedicated to designing holistic brand messages and fascinating corporate visions. With 264 international awards, SCHMIDHUBER is a leading specialist for brand-specific architectural solutions worldwide and has been named Agency of the Year 2011.

Press

31. August 2016

Siemens auf der IFA 2016: Quantensprünge in modernen Lebenswelten

SCHMIDHUBR inszeniert Siemens auf der IFA 2016: Quantensprünge in modernen Lebenswelten

15. March 2016

Welcome to Smart City – OSRAM auf der Light + Building 2016

Unter dem Motto „Welcome to Smart City“ transformiert der Lichtspezialist OSRAM sein breites und innovatives Portfolio auf der diesjährigen Light + Building in echte Emotionen. Intelligente Lichtlösungen adäquat im Raum darzustellen und konkret erfahrbar zu machen war die Aufgabe, der sich SCHMIDHUBER mit Leidenschaft und Professionalität gestellt hat.

14. March 2016

Das vernetzte Gebäude der Zukunft - Hager auf der light + building 2016

Die Hager Vertriebsgesellschaft ist in den letzten Jahren beeindruckend gewachsen und präsentiert sich auf der diesjährigen Light + Building in Frankfurt gleich mit drei starken Marken an seinem Stand: Hager, Berker und Elcom. SCHMIDHUBER kombiniert in seinem Standkonzept die Stärken der einzelnen Unternehmensbereiche, zeigt Synergien auf und macht Lösungen erfahrbar.

14. March 2016

Der Mensch im Mittelpunkt der digitalen Revolution - Software AG auf der CeBIT 2016

Die digitale Transformation nicht nur abzubilden, sondern erlebbar und begreifbar zu machen und dabei konkrete Lösungen zu veranschaulichen - das war das Ziel für SCHMIDHUBER beim Aufritt der Software AG auf der CeBit 2016. Ein digitaler Prozess wird in Kontext mit dem realen Menschen gesetzt und stringent dargestellt. Rolle und Stellung des Individuums werden so visualisiert und plastisch transportiert, dass das Subjekt die tragende Säule eines revolutionären Wandels darstellt.

16. September 2015

“the power of four” - Audi at the Frankfurt Motor Show 2015

Audi’s exhibition at the 2015 Frankfurt Motor Show is raising the bar for innovative live communication: before visitors get to see the full range of Audi automobiles on offer at the center of the brand building, they are led through an impressive presentation of the four focus themes: Audi ultra, Audi Technologies, quattro and Audi Sport. “the power of four.”

Publications

Our projects are reported on all over the world. Especially in the areas of architecture, communication, and marketing, the fascination of built brand worlds is strong. SCHMIDHUBER maintains an extensive archive of international publications, expert lectures, and online articles.

Veröffentlichungen

Contact & Newsletter

SCHMIDHUBER
Nederlinger Straße 21
80638 Munich, Germany

T +49 89 157997-0
F +49 89 157997-99
info@schmidhuber.de
www.schmidhuber.de

Größere Kartenansicht

Newsletters

We send out newsletters – whenever there is something new and exciting about brands and spaces to report. It is geared towards our customers, friends, colleagues, and anyone who is interested. Are you one of them? Sign up here!

Unsubscribe